Before I fall in love with cooking, the gherkins in our kitchen are only sauted in Chinese way.

When I fall in love with cooking, Mom pickles the gherkins like a can in supermarket, and it is one of Mom's specials.

I like to cook an ingredint in different ways.

Except pickling it with salt and garlics, I refer to recipes in the internet to pickle gherkins with miso.

It's tasted good too.

Otherwise, it would be the ingredients as salad or put into the sandwiches. ( this is what the gherkins would be dealt with, isn't it?)

Now, seeing "nice uncle's pickled gherkins", I must try it!

DSC_0734

Curiosity killed the cat.

I tried TruffleRose's recipe as well.

DSC_0733

I like both of them

From: TruffleRose: 「換換菜」好爺的醃黃瓜

 

Just see  TruffleRose's 「廚房小祕密」蓋厲害小黃瓜

It touches my heart >///< and my finger's dancing.

I will have a game with gherkins.


在我愛上料理之前,家裡的小黃瓜只有1種下場────炒了它

當我愛上料理的同時,媽又學會把小黃瓜製成像"大茂黑瓜"的醬瓜,不得不說:真是我媽咪的拿手菜之一

喜歡食材多變化的我

除了一般的鹽蒜醃漬方法之外,也曾經參考網路上的食譜用 味噌醃漬

別有一番風味

另外當然也被我拿來當沙拉的材料、夾三明治的好夥伴←這是一定要的,不是嗎?

如今,看到 "好爺的醃黃瓜" 怎麼能不試試呢?  

好奇如我,也用了松露姐姐的版本

兩種我都愛 

From: 「換換菜」好爺的醃黃瓜

剛剛看到了松露姐姐的:「廚房小祕密」蓋厲害小黃瓜

我  心動,也 "十"指大動 了

改天來跟小黃瓜玩玩小遊戲

arrow
arrow
    全站熱搜

    貓姬 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()